Alt det du skal huske, når du træner

Træning er ikke bare vægtløftning og cardio, det er også din kost og mentale tilstand. Har du ikke sunde madvaner, ødelægger det din træning, da man ikke altid bare kan træne usundt mad væk, hver eneste dag. Dit mentale helbred er selvfølgelig også super vigtigt, da det er din motivation, søvn og meget mere, og det har du brug for, hvis du skal træne.

Kost og madvaner

Din kost er rigtig vigtig for din træning. Vil du gerne bygge nogle muskler op, så skal der altså en speciel kost til. Det er ikke bare lige meget, hvad du spiser. Det er heller ikke det rigtige valg, bare at spise salater hver dag, hele dagen. Hvis du vil have bygget muskler op, så skal du indtage en masse protein og fedt. Der er også en masse aminosyre og andre gode ting, som du skal have masser af. I nogle tilfælde kan det være smart at bruge kosttilskud. Jo større du er, jo mere har du brug. Et kosttilskud er med til, at du får alt det, du har brug for, så du rigtig kan bygge dine muskler op. Se for eksempel BCCA-Guide.dk.

Dit mentale helbred

En anden ting, der spiller en stor rolle, er dit mentale helbred. Det er svært at finde motivationen til at træne, hvis du er fuldstændig træt i hovedet over dagens mange opgaver. Derfor skal du også fokusere på dit mentale helbred, så du kan være klar og parat til den hårde træning, ikke kun fysisk men også psykisk.

Dit mentale helbred handler også om andre ting, for eksempel din søvn. Får du ikke nok søvn, vil det helt sikkert gå ud over din træning. Du vil nemmere blive træt og udmattet, og det er jo åbenlyst, at det ikke er smart, når du skal ud og træne. Der skal du bruge alt din energi, og der er ingen tid til at være træt og udmattet. Så vil du træne helt rigtigt, så spis ordentligt, sov nok og pas på dig selv. Så er du klar til en omgang hård træning.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.